19 Motive impotriva proiectului Transcarpatica

 

  1. treptat TURISMUL RURAL va inceta sa subziste in avantajul TURISMULUI INDUSTRIAL

  2. se va accentua tranzitul ocolitor de pe Valea Prahovei prin zona Moieciu,

  3. va creste traficul pe drumul comunal Valea Bangaleasa, al carei carosabil NU este prevazut pentru atat de multe autoturisme, autocare si camioane, care NU are trotuar si care are intre 3m si 4m latime;

  4. va creste insutit zgomotul (poluarea fonica) ca urmare a intensificarii traficului;

  5. va creste poluarea in intreaga zona;

  6. va fi imposibil sa iesi, ca turist care cauti ODIHNA si LINISTE in Moieciu de Sus, pe strada la plimbare;

  7. va fi imposibil sa iesi la plimbare ca localnic cu copilul, sa-ti plimibi copii in carut pe carosabil si

  8. copii nu vor mai putea merge singuri la scoala;

  9. in cazul in care acest drum se doreste a fi practicabil si iarna, vor disparea atat de indragitele plimbari cu sania trase de cai si plimbarile cu saniuta pt. copii, adica atractiile sezonului de iarna,

  10. se va schimba caracterul satului Moieciu de Sus dintr-unul “linistit de munte in care localnicii si vizitatorii pot savura linistea si odihna” intr-unul cu specific de tranzit de genul “ocolitoarea Vaii Prohovei”;

  11. se va accentua tipología vizitatorilor care vin doar in cursul unei singure zile tranzitand doar zona noastra (predominant pentru a vizita Castelul Bran sau pentru a ajunge mai repede pe drumul de legatura spre Sibiu);

  12. se va accentua distrugerea habitatelor naturale din Parcul Natural Bucegi prin facilitarea accesului auto in zona alpina si montana;

  13. rezervatiile strict protejate din PNB nu vor mai fi astfel protejate, deoarece principala forma de protectie (existand doar accesul pe jos), anume “inaccesibilitatea cu mijloace de transport”,  va fi anihilata

  14. se va crea o presiune accentuata asupra modificarii arhitecturii, cea montan-rurala fiind si mai mult indepartata si inlocuita cu cea urbana;

  15. se vor crea presiuni asupra localnicilor sa cedeze din terenul lor pt. a largi carosabilul permitand dezvoltarea unui trafic pe cel putin doua benzi de circulatie;

  16. dispare orice posibilítate de a circula pe jos, cu bicicleta sau cu caruta in siguranta pe strada;

  17. prin marirea cifrei de turisti TRANZITANTI nu se mareste cifra turistilor care se cazeaza, raman si consuma in zona;

  18. cifra vizitatorilor care au venit pana acum predominant in zona si care cauta liniste si reculegere va scadea, pensiunile fiind mai slab ocupate decat in prezent (vezi experienta multor comune din Alpii elvetieni, austrieci sau francezi, Die Alpen, W. Bätzing);

  19. pentru satul Moieciu de Sus proiectul Transcarpatica inseamna sfarsitul existentei sale ca sat autentic de munte, inseamna distrugerea finala si definitiva a valorilor tradionale care inca mai persista in pofida evolutiei turistice neorganizate din ultimii ani de zile

Comments